Posts by strl

Wenn man einen server hat, wäre "plex" eine möglichkeit.

Ich weiß nur nicht ob es mit carplay geht, aber ich nutze es erfolgreich mit Android auto.

Wenn man einen Plexpass hat kann man Plexamp (deren Audio only App) verwenden, das kann CarPlay.

Über eine CarPlay Unterstützung der Plex App selbst hab ich auf die Schnelle nichts belastbares gefunden. Es würde mich aber wundern, da Plex ja eigentlich zur Video Verwaltung gedacht ist und Apple im CarPlay etwas restriktiver ist, was das angeht.

it's when I moved to Australia that I learned that. 13 years ago. there was not Apple Music so my Music was paid for and it was made clear I would lose it.

The support article exactly points out what we both are saying :). you lost access to your Apple Music stuff, because it was not available in Australia. I lost access to my TV shows because they are not available in Austria.

• Re-download your apps, music, films, TV programmes and books on any devices you might use to play or read them in the future. Some types of content may not be available in your new country or region.

Though the whole document does not point out what happens when you switch back to the region you started at. I never tried it and yes there is risk involved that that stuff will still be lost when switching back. But basically you bought it and the chances are good the purchases just sit around in your account and can be accessed again when you switch to a country where it is available.

The last section of the article also points out that it will not let you switch country anyways if you are not prepared properly (you are member of a family or you still have a balance on your account).

when you change the country of your Apple Account you lose all your purchases. Like Apps from the App Store, in-app purchase and music, movies...

Are you sure? When I moved back to Austria 10 years ago I only lost access to my tv shows (because Apple does not offer them here).

Yes, after switching the country I had to „Purchase“ everything again but I never got billed anything for the apps I already owned in Germany.

Though I don’t know about in-app purchases, I don’t think I had any back then…

Ich denke die Aussage von einem der beiden Administratoren vor ein paar Stunden könnte man als Antwort auf die Diskussion hier interpretieren.

Dies bezieht sich nicht auf spezielle FB-Gruppen oder bestimmte Foren,

sondern grundsätzlich für alle, ohne eine Wertung der Plattform(en).

Aber in den, in dem Kontext von ihm zitierten Foren-Regeln ist nur von kommentarlosen löschen der Beiträge und nicht vom sperren der User die Rede.

Nein! Falsch!

CarPlay 2 nutzt alle Instrumententafeln! Das hier ist eine zusätzliche Schnittstelle die im normalen CarPlay integriert ist.

CarPlay 2 wird bei Porsche kommen, was bisher aber auf dem Markt ist, ist normales CarPlay und die Steuerung bei Porsche ist über einen Umweg über die Porsche App integriert worden.

Lange Rede, kurzer Sinn, diese Schnittstellen kann Smart auch ohne CP2 nutzen, wenn sie es wollen, was ich ja hoffe!

Um den letzten Absatz des Artikels zu zitieren:

Apple has not indicated if any next-generation CarPlay features will be made available in existing vehicles with classic CarPlay support. Apple said iOS 17.4 will be released in March, so perhaps additional details will be shared around then.

Ob Apple nun den Umfang von CarPlay erweitert oder nur schon Funktionalitäten von CarPlay 2 Implementiert weiß also nur Apple alleine…

Do you like smart EMOTION, maybe saved time and money with it?

Then support the site with a membership and get exclusive rights.

You can find out more about this here.